Pinion, revolutionaire versnellingsbak voor de fiets.

Net als Rohloff een mooie oplossing voor kilometervreters, mountainbikers en anti-sleutelaars.
Zeer onderhoudsvriendelijk versnellingssysteem wat gepositioneerd wordt in de bracket. Het systeem heeft een enorm bereik van 636 %, méér dan een Rohloff of derailleursysteem.
Deze Pinion heeft geen last van vocht of vuil en heeft een onderhoudsinterval (oliewissel) van 10.000 km ! Ook krijg je bij de Pinion nooit een “eivormig” crankblad omdat door het ingebouwde freewheel het aangrijpingspunt van de ketting of riem nooit constant op hetzelfde punt komt te liggen ( kunnen we je in de winkel verder uitleggen)
De mooiste combinatie is natuurlijk met een Gates carbonbelt, vaak wordt er dan een centertrack riem gebruikt.
Het frame moet speciaal gemaakt (aangepast) zijn om deze versnellingsbak op te nemen, hierdoor, en natuurlijk de pittige prijs van de Pinion, liggen de prijzen van deze fietsen behoorlijk hoog.

Vooral bij E-bikes (maar ook veel trekkingfietsen) wordt er steeds meer gekozen voor de “voordelige” versie van Pinion; de C 1.12, deze heeft een iets kleiner bereik (600%) en een paar versnellingen minder, maar staat verder zijn mannetje.

Voordelen Pinion P 1.18:

  • Zéér onderhoudsvriendelijk
  • Schakelgemak, ook bij stilstand schakelen
  • Perfecte balans van de fiets
  • Enorm bereik
  • Weinig interne weerstand
  • Zeer betrouwbaar
  • Nooit een eivormig crankblad
  • 18 échte versnellingen
  • Te combineren met riem of ketting
  • In meerder kleurstellingen te krijgen

Op onze fietsen wordt Pinion toegepast door Stevens en Santos