avontuur
focus
innovatie

OPHUISFIETSEN.NL



avontuur
focus
innovatie

OPHUISFIETSEN.NL



avontuur
focus
innovatie

OPHUISFIETSEN.NL



Veel
gestelde
vragen

Hiernaast staat een overzicht met de meest gestelde
vragen in onze speciaalzaak. Staat jouw vraag er niet tussen of is het antwoord niet helemaal duidelijk?
Laat het ons weten. 

CONTACT
  • Wat is de beste fiets?
    Als je ons vertelt wat je van de fiets verwacht; hoe (intensief) je hem gaat gebruiken en wat je budget is. Dan kunnen wij, na een fietsmeting, vertellen wat voor jou de beste fiets is.
  • Krijg ik de juiste onderdelen?
    Wij monteren altijd de door de fabriek voorgeschreven merk-onderdelen, mits anders overlegd.

  • Kan mijn fiets omgebouwd worden naar E-bike?
    Ja dat kan. Mits jouw fiets wel gebouwd is om wat extra krachten aan te kunnen, goede remmen heeft en een bruikbare plek heeft voor de accu. Wij adviseren “Pendix”.

  • Wat kost een ombouw naar E-bike?
    Een compleet Pendix aftermarket middenmotorsysteem, inclusief ombouw, zit rond de €1700,-.

  • Hoeveel gewicht mag er op de fiets?
    Dit wordt door de fabrikant opgegeven. Gemiddeld is dit tót 115 kg. Speciale vakantiefietsen kunnen tot 170 kg. (berijder plus bagage)

  • Kan een antilek-band ook lek?
    Als je heel veel pech hebt kan dat inderdaad. Een heel groot en/of heel scherp voorwerp kan op bepaalde plekken toch doordringen, de kans daarop is echter heel klein.

  • Hoeveel km’s kan ik fietsen met mijn accu?
    Bij een gemiddeld postuur, licht geäccidenteerd terrein en harde banden in de gemiddelde ondersteuningsstand is dit factor 0,16 maal het aantal Watt/uren van de accu (400Wh x 0,16 = 64 km).

  • Moet mijn e-bike elke avond aan de lader?Nee dit hoeft zeker niet. 

  • Waarom wordt mijn band langzaam zachter?
    Zuurstofatomen kunnen dóór het rubber van de binnenband en dan dóór de spaakgaten naar buiten, zo zal zal de band na 4 weken ongeveer 30% aan spanning zijn verloren.

  • Hoe vaak moet ik mijn (open) ketting smeren?
    In winterse en natte omstandigheden élke week. In de zomer elke maand.

  • Waarom piepen mijn schijfremmen?
    De blokjes zijn versleten. Of het weer is omgeslagen, er is vet op gekomen of ze worden nooit warm genoeg geremd.
    (PAS OP met vet, olie of wax in de buurt van de schijven).

  • Mag ik de fiets reinigen met een hogedrukreiniger?
    Absoluut NOOIT! Dit ruïneert gegarandeerd élk lager!

 

Bestelling geplaatst?

  • Hoe wordt mijn dure fiets verstuurd nadat ik deze online heb gekocht?
    Wij behandelen de fiets precies zoals die bij ons in de winkel wordt afgeleverd. We controleren de fiets op beschadigingen, daarna worden verschillende passingen ingevet, frame in de wax gezet, versnellingen en remmen afgesteld, ketting gesmeerd en eventuele accessoires gemonteerd. Hierna wordt alles zo goed mogelijk opgevuld om bewegingen in de doos te vermijden.

  • Wanneer kan ik mijn online bestelde fiets verwachten?
    Als de fiets op voorraad is (geven we aan bij de bestelling), dan duurt het ongeveer 6 werkdagen voordat de transporteur de fiets aflevert.
    Let op: het is niet zomaar een Post NL pakket, maar een stevige doos van 2 x 1 meter.

     

  • Waarom duurt het verzenden ongeveer 6 werkdagen?
    Dag 1 en 2 hebben we nodig om de fiets in te plannen in de werkplaats, uit te pakken, te controleren en af te stellen, opnieuw in te pakken en aan te melden bij de transporteur. Dag 3 of 4 wordt deze dan bij ons afgehaald waarna hij op dag 5 of 6 bij jouw wordt afgeleverd.

     

  • Ik heb mijn fiets ontvangen, moet ik nu zelf nog iets doen?
    Ja, voorzichtig uitpakken. Let op! Zet niet zomaar ergens een mes of schaar in! Controleer daarna op vervoersschade. Zie je geen schade? Dan kun je het stuur recht zetten (rechtsom draaien), de zadelpen in de juiste stand zetten en de beide pedalen monteren (montagepasta is al door ons aangebracht). Wij voegen instructies bij hoe dit te doen. Als je iets niet weet hebben we liever dat je ons direct belt.

 

  • Ik heb me bedacht en wil de online aankoop ongedaan maken, terwijl de fiets al onderweg óf geleverd is, wat dan?
    Je kunt de verpakking dan gewoon dicht laten en de fiets aan ons retourneren. Wij regelen de terugbetaling minus de verzendkosten. (Wij controleren wel eerst op beschadigingen!)

     

  • Ik heb mijn online bestelde fiets maar heel kort gebruikt en wil hem niet houden, kan hij terug?
    Als de fiets gebruikt is, ook voor eventjes of een paar kilometers, laat dat gebruikssporen na. Wij kunnen deze dan ook niet meer als nieuw verkopen. In dat geval schrijf je 25% af. Heeft de fiets daarnaast ook nog schade opgelopen dan zullen wij deze eerst beoordelen en de afschrijving aanpassen.